tisdag 7 juli 2009

Dags för update.

Jaja jag vet att jag borde sova, och det ska jag med göra. Men först vill jag skriva av mig lite.


På senare tid, sen midsommar för att vara lite mer exakt, har jag varit helskum tycker jag själv. Mina tankar och känslor har varit huller om buller och jag vet inte vad jag vill eller tänker. 
Och just nu får jag inte direkt fram nånting. Typ som om jag glömmer allt jag gör eller något.
Känns som om jag lever i någon dröm eller nånting. Detta för att jag inte orkar med den riktiga världen som den är, inte vet jag.. 
Min teori är iaf att jag, som för ca 1½ år sedan, gått in i "skyddsläge". Detta för att skydda mig själv, mot mig själv. Med andra ord att jag sjunkigt så lågt att allt känns helt meningslöst.
Förra året funkade detta perfekt. Eftersom jag tog mig upp igen, och ut ur min lilla skyddsbubbla tack vare många personer som jag inte orkar rabbla upp här. Men det känns inte som om det kommer funka denna gången, kanske i ett litet tag, men inte så länge som tidagare år.
Nåja, jag har iaf en dröm som jag tror på, även om logiken inte finns där. Och jag är en sådan person som går efter logik, så jag vill verkligen inte tro på denna drömmen..

Aja, nog tjatat om det.


Har på senare tid också fått en dröm (alltså en riktigt dröm man drömmer på natten, inte en sådan jag pratade om ovan). Dock är det en mardröm, och jag drömmer nästan aldrig mardrömmar ;s
Iaf, det skumma är att det är EXAKT samma dröm varje gång. 

I drömmen så blir jag jagad av något, vet inte vad. Men fly, det försöker jag. Problemet är att mina ben inte vill bära mig. Typ som om jag är för tung för att benen ska orka bära mig ;s
Jag försöker och försöker, men det går bara inte. Till slut så försöker jag krypa fram, men jag ser att jag aldrig kommer hinna till det säkra stället innan det som jagar mig kommer ifatt mig så jag ger upp. När det är precis bakom mig vaknar jag.. Usch!

Jag pratade med Tess om detta innan idag, eller igår blir det ju, och trodde då att detta var typ dåligt samvete för att jag inte tränar atm. Det skulle vara logiskt, ända tills jag kom på en annan sak.
Detta är inte första gången jag drömt samma mardröm om och om igen. 
Utan när jag var liten, typ 10 år, blev jag anfallen av en hund. Det orsakade en hundfobi hos mig, och jag fick mardrömmar om just hundar som anföll mig. 
Det konstiga här är att i dessa drömmar jag hade när jag var liten så skulle jag gå till min farmor, efter skolan eller något, för jag har min ryggsäck med mig.
Men när det va ca 25m kvar så ser jag en hund springa långt borta på en åker emot mig. På vägen så hugger den i massa kor som står i vägen, och jag blir skiträdd. Jag försöker springa så fort jag kan, MEN då händer DET. Mina ben kan inte bära mig. Jag försöker och försöker, men jag är för tung och till slut ger jag upp och faller på knä. Jag ser hunden komma hoppandes emot mig och ska bita, när jag vaknade i svett och tårar. 
Det var ALLTID samma dröm, men jag vågade inte berätta för någon eftersom jag var rädd att bli retad eller något, inte vet jag.

Men efter ett par år överkom jag min fobi och har nu själv en hund. I vilket fall som helst, efter att jag överkommit fobin återstod denna dröm, fast med en liten skillnad:
-När jagvar påväg att ge upp, så slängde jag istället av mig ryggsäcken, vilket gjorde att jag orkade krypa den sista biten och jag klarade mig precis in i huset lagom till att hunden var framme. 

Jag vet inte, men det känns nästan som om att jag måste ge upp något för att orka. Frågan är ju då vad?


Usch jag vetifan, är på så jävla cpigt humör just nu så det är inte sant..





Nåja.. Inte riktigt detta jag tänkte blogga om men där ser man, skönt att skriva av sig..



Tänkte iaf berätta lite om förra veckan då jag inte uppdaterat på ett tag.

Har umgåtts ganska mycket med Theresé faktiskt, typ varje dag :p
Sen på fredagen var jag hos Becka för att grilla med hon då såklart, Sara och Sebastian. Dessutom så dök Kitte upp och deltog i vårt ätande.
Kvällen vart trevlig, men Kitte drog till sin brud och Sara & Sebbe skulle hämta någon i Borås så jag och Becka stack iväg in i byn för att träffa några kompisar där. 
Johan och Elin träffade vi där, inte speciellt nyktra :) Stod och snackade en stund och sen drog vi hem och lirade lite Rockband för att sedan skjutsa iväg dem till deras sovplats. 
Blev lite krångel och tjaffs så jag stack hem till Becka och chillade där under tiden. Efter en 10 min så dök Sara och Sebastian upp igen så jag slapp sitta ensam ^^
Efter ett tag drog alla hem osv.

Så utöver det har jag väl inte gjort något speciellt så sätt. Var dock grillmästarN i lördags då vi grillade här hemma :)
Jag verkligen älskar kött, så ni kan ju gissa vad jag tycker om grillat :D

Iaf, tråkigt väder senaste dagarna! Regn och åska :/ 
Men det kan ju inte vara fint väder hela tiden.




Nu har jag  snackat tillräckligt mycket skit, och min moder går väl upp när som helst för att gå till jobbet. 
Idag blir det förmodligen lan hos Lukas. Så bäst att sova ut :)
Förhoppningsvis får jag med mig Theresé, men jag tror väl knappast det :P

Sen torsdag blir det förmodligen utgång, då Tobbe så gärna ville ha med mig på torsdagskvällen.
Anledningen struntar vi i på bloggen ^^
Men då ville iaf Tess med ut, så det blir nog lyckat i vilket fall som helst :)

Sen får väl jag dra till farsan ett tag, då jag inte träffat honom på nån månad typ ;s 
Och jag och Theresé hade tänkt cykla från Forsheda och hit sen, men måste komma på exakt hur vi ska få dit hennes cykel :P 
För er som inte vet, att när jag var lite yngre så cyklade jag ALLTID. Från att jag var 5 år och lärde mig cykla så gjorde jag det varje dag fram tills jag slutade 1:an på gymnasiet, och började då springa istället ;o

Iaf, det som förmodligen kommer ske är lan imorn, utgång torsdag i Borås (hör av er om ni ska dit :)) och cykeltripp (fan vad det låter gay, men ändå) typ nästa vecka kanske?

Dessutom vill jag till Gbg för att träffa Lolle, och ner till Lund för att träffa Vicci, men sitter inte på allt för mycket pengar just nu om man säger så >.<

Måste klippa mig också -.-


Aja, så blir väl att dra till farmor & farfar nästa vecka med kanske för att jobba ihop en liten slant iaf. Sen så är det oerhört skönt att vara hemma hos dem då de bor ute på landet där det är LUNGT och skönt! Blev redigt taggad på det nu ;o (taggade kanske inte e så lämpligt ord men whatever). Farmor lagar också så sjukt god mat (gammaldags mat, typ kött och potatis osv) vilket jag älskar , och så bakar hon väldigt goda kakor :)
Sen så har jag ju också världens bästa farmor & farfar, så det är riktigt skönt att vara där. Dock kan det bli lite långtråkigt att vara där i flera dagar helt själv eftersom det inte finns så mycket att göra och typ inga kompisar där ute :p 
Men det är perfekt att dra dit ett par dar med en flickvän, vilket jag nu saknar :<


JÄVLAR VAD MYCKET TEXT!

Undrar om någon kommer orka läsa detta. Känns som om alla glömt av min blogg ändå men jag får ju iaf skriva av mig :)


Gonatt!

1 kommentar: