torsdag 12 november 2009

Svenska

Oyoy.

Sitter på svensklektion nu och har precis skrivit klart min romananalys. (Ja det heter "svensklektion" och inte svenska lektion. Samma sak med svensklärare.)

När jag kom hit på morgonen, ca 10 minuter för sent blev min lärare jätteglad att se mig. (Jag har missat två svensklektioner i rad)
Så när hon ser mig säger hon:
H: Åååh vad glad jag är att se dig :)
J: Vill du ha en romananalys eller? :p
H: Ja jo det vill jag väl med, men skönt att du är här igen. Trodde ett tag att jag hade förlorat *börjar viska* min smartaste elev hehehe

Känner att jag fjäskat en del för henne, men eftersom hon påminner väldigt mycket om min farmor så blir det lätt så. Hon är en riktigt go, gammal lärare :)
Dock så känns det som om att jag har ganska höga förväntningar på mig, men det är väl bara bra antar jag, iaf för min egna skull.


Nåväl.
Igår hade vi indrott på Studio aktiv där vi körde Core. (Mycket bra styrketräning för lår, mage, rygg och rumpa)
Satan vad jobbigt det va, och detta intruerar min mor i flera gånger i veckan? Damn!
Har ganska hård träningsvärk i rumpa och lår nu kan jag säga, men det har alla andra i klassen med så behöver inte vara ensam.

Eftersom det var enda lektionen jag hade så var jag hemma redan vid 12 och jag gjorde verkligen inget mer på hela dagen känns det som.
Jag skrev lite på romananalysen, eller ah, skrev ett kort referat typ och sen kollade jag på två filmer + lagade mat.

Den första filmen, The tournament, var riktigt bra faktiskt. En fräsch actionfilm som handlar om en turnering om massa pengar och titeln "The worlds greatest assasin". 25 deltagar, som under 24h ska mörda varandra. Last man standing vinner och om det forfarande finns två överlevande när tiden gått ut så dör båda.
Gillar man action ska man helt klart kika på denna.

Den andra filmen, som jag inte kommer ihåg vad den heter gick på 6:an vid 21-tiden.
Seriöst vad dålig den var. Måste varit en av de mest overkliga filmerna jag sett!
Jämfört med James Bond så är de filmerna 100x verkligare.


Aja, får se vad som händer i helgen för vi skulle visst inte till pappa.
Pontus skulle komma till Borås då iaf, så han kommer till skolan en stund på fredag vilket blir nice! Längesen man såg den grabben ju.
Utöver det har jag ingen aning om vad jag ska göra. Frågade Anders om han skulle vara hemma, men han skulle visst till sina föräldrar.
Får höra med limpan vad han ska göra och kanske dra dit? Aja vi får se.

Bollie

2 kommentarer:

  1. bara så du vet, är ellis så med alla, men hon är uppriktigt, det e de bästa med henne:)

    SvaraRadera
  2. NEJ DET E HON INTE! HON TYCKER JAG ÄR BÄST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera