måndag 9 november 2009

Long time no siege

Ohoy.

Vet att min rubrik inte stämmer med vad man brukar säga, men detta är min variant på talsättet. Dock så passar det väl bäst i spelsammanhang.

Iaf, det var ett tag sedan jag skrev men eftersom jag inte har något nät så är det svårt.
Just nu sitter jag i skolan, vilken slutade för 3 minuter sedan. Men min buss avgår inte förrän 16:15 (klockan är 15:24 när jag skriver detta), så vad ska jag annars göra?

Lite nyheter från förra veckan då.

Jag började i Augusti med att köpa en trisslott varje månad, mest för skoj skull men självklart för att min vinstchans ökar ju med 100% om jag köper en lott, gentemot att inte köpa någon alls.
Och förra veckan inträffade min första vinst på hela 25kr! DAAAAAAMN är ju rik nu ;DDdDD
Nåja, det är ju åtminstone inte dåligt.

Måndag-onsdag spenderades hos Linus.
Hade även planer till helgen, men det blev inte riktigt av förutom att jag träffade Tess som jag hade planerat. Hon åkte ju till England igår, vilket jag är väldigt för hennes skull. Hon förtjänar det efter allt hennes slit. Dock så känns det även väldigt jobbigt för mig, eftersom hon är en väldigt betydelsefull person för mig som alltid väglett och hjälpt genom många svåra och jobbiga grejer. Och pga att vi inget nät har så kommer jag inte ens kunna prata med henne, åtminstone inte lika ofta.. :/


Till helgen hoppas jag åka till far min, dels för att han har internet men också för att komma bort från Svenljunga. (som suger ännu hårdare nu när tess flyttat)

Sedan hoppas jag på att kunna åka till Nyberg snart för att hälsa på honom, då vi inte setts på väldigt länge!



För att skriva lite mer posetiva saker kan jag ju säga att det känns mycket bättre att gå till skolan nu. Väldigt mycket pga Emma, Cissi, Tess och Nyberg eftersom de stöttat mig på olika sätt.

Emma för att hon alltid ber mig komma och uppmuntrar mig att det inte är så farligt jobbigt.

Cissi (mentor) för att hon har gjort allt så lätt och okomplicerat som möjligt med lektioner och kurser osv. Vissa kurser behöver jag inte läsa och andra kan jag tenta av t ex. Hon frågar alltid också hur jag mår och hur jag tycker det går för mig och om jag tycker vi ska ändra på något. Bästa mentorn jag haft tbh.

Tess för att hon alltid har uppmuntrat mig genom att säga att jag klarar det och hur stolt hon är över att jag nu gör det.

Nyberg för att han fick mig att börja på JB genom allt sitt prat om hur sköna lärare osv det är på denna skolan. Sedan även tog sällskap med mig till och från skolan så ofta han kunde. (Nu bor han ju i Växjö så funkar inte så bra längre :p)


En annan sak som betyder väldigt mycket just nu är musiken. Aldrig har den varit så viktig som den är nu för mig. Antagligen för att jag äntligen hittat rätt när det kommer till min smak.

Har för övrigt fått min Taking Back Sunday t-shirt för ett tag sedan som jag beställde. Visst blev den några storlekar för stor men jag orkar inte bry mig eftersom det skulle kosta lika mycket att byta ut den mot en mindre som att köpa en ny. Jag får väl helt enkelt gå upp typ 20kg ;D


Kände för att skriva av mig lite faktiskt, så sorry för wall of text.
Nu drar jag hem och gör absolut ingenting kul. Typ kolla på tv/film, äter och bara väntar på att bli trött så jag kan lägga mig.

Tjaow

1 kommentar: