fredag 16 oktober 2009

Stavfel på nätet.

"På Internet kommunicerar vi mestadels med text.
Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan."



Detta tycker jag var ett väldigt bra citat som uttrycker mina åsikter om felstavning och grammatikfel. Dock är det inte så farligt med en felstavning ifall man skriver ett snabbt inlägg, men skriver man däremot en längre text så bör man faktiskt kolla igenom det man skrivit.

Sen de personer jag själv känner som stavar/säger fel brukar jag rätta, dock tycker jag ju inte de är idioter för det, utan det är bara roligt att rätta dem eftersom de vanligtvis blir irriterade. :)


Ett bra exempel på ett internetforum kallat fragbite.se:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/thisisvajulovefb.JPG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar