torsdag 8 juli 2010

Vågen.

Fick en bok utav mamma för något år sedan. Den heter "Stjärntecken talar om vem du är - VÅGEN".

Som ni säkert förstår så är mitt stjärntecken just Vågen och denna boken handlar om just det. Jag kommer ihåg första gången jag läste den. Allt som skrev i den stämde in så jävla bra så man blev nästan lite rädd. I vilket fall som helst så tänkte jag läsa om den innan jag lägger mig idag. Har redan läst första kapitlet och det är så coolt!
Kolla här t ex:

Kvalitet: Ledande. (Pluggar entreprenörskap, vilket handlar mycket om ledarskap. Jag organiserar ofta möten, fester m.m. i min umgängeskrets och jag har och leder för tillfället flera människor i online-spel. Kalla det nördigt om ni vill, men det är erfarenhet vad någon än säger.)
Bra egenskaper: Diplomatisk, ärlig, pålitlig, charmig och social. (De som känner mig vet att detta stämmer in på mig väldigt bra. Jag håller alltid mitt ord, jag gillar att höra båda sidor utav en osämjan innan jag ställer mig hos någondera, jag är väldigt charmig (det kan många tjejer intyga, även om de inte skulle vilja det) och är oftast ganska social utav mig, förutom när jag är på dåligt humör/mår dåligt (vilket även det står i boken senare).
Dåliga egenskaper: Slarvig, lat, morgontrött, lättirriterad, långsint och obeslutsam. (De flesta vet att jag är detta också. Många har själv märkt av hur lättirriterad jag kan vara ibland och jag tror nog alla vet hur obeslutsam jag.)
Intressen: Shoppa, fester, umgås, djur, baka, pyssla och heminredning. (Alla dessa saker stämmer kanske inte helt och hållet, men det gör det inte hos någon. Men jag gillar att festa, jag gillar att shoppa (till mig själv iaf :D), jag gillar att umgås, jag har alltid haft djur omkring mig och har alltid tyckt om det och jag gillar heminredning (tro det eller ej). Jag möblerar om mitt rum ca 1 gång i månaden, för så lång tid tar det ungefär innan jag tröttnat på inredningen. Dock är jag väl inte så jätteintresserad i att baka eller pyssla, men har egentligen inget emot att göra det heller och det händer ibland att jag sitter där o hjälper lillbrorsan med någon dekoration etc.)

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst här, för det stämmer in så jävla bra, men det skulle aldrig någon orka läsa förutom andra i vågens tecken. Men som jag skriver på både BDB och FB; "Det finns ingen som med en sådan lätthet charmar och fångar den kvinna han vill ha, men när han väl fångat henne så vet han inte vad han ska göra.", det kommer också från denna boken och stämmer in så sjukt bra på mig. Det kan mina vänner intyga.

ENOUGH med snack nu! Dags att ta sig en kvällsmacka, ut med hunden och sedan nanaaa.
Hoppas det blir grill- och filmkväll hos Kim på fredag, annars vet jag inte vad jag ska göra ;o
Imorn kommer iaf Pontus förbi. Om han stannar 5 min eller 5h vet vi inte, men det får vi se! :D


Godnatt, om det nu är någon som läser : )

1 kommentar:

  1. De var fan roligt att läsa för de stämmer verkligen helt sjukt bra in på dig :).
    Jag ska leta upp en sån bok om skytten till mig för de är ganska roligt att läsa om sånt för de prickas verkligen in bra.

    SvaraRadera