lördag 10 juli 2010

Continue - Vågen.

Tänkte fortsätta att skriva lite med likheter och skillnader på mig och en typisk våg nu. For fun typ.

Kort sagt så är en typisk våg lugn, ärlig, kreativ, intelligent, och öppen men ändå tankfull. Rättvis och älskar skönhet typ. Tycker jag är allt detta förutom kreativ kanske, inte riktigt säker på det.
Men allt annat - alltid lugn typ, alltid ärlig, väldigt intelligent (:D) och speciellt detta med att jag är öppen men ändå tankfull med. Vet att jag inte har svårt att prata känslor och sånt, men har samtidigt VÄLDIGT mycket tankar i huvudet hela tiden. Sen försöker jag alltid vara rättvis, men inte alltid det funkar dock och de flesta som känner mig vet att jag är ganska ytlig utav mig, och det är inget jag skäms för. Alla säger hela tiden "det är insidan som räknas", men det är bara bullshit! Tro fan utsidan spelar PRECIS lika stor roll som det, då man vill ju inte vara tillsammans med någon som ser förjävlig ut.

Sen står det också att vågar ofta är väldigt vackra (no comments, det lämnar jag till alla andra att bedömma lol) "och har ett leénde som kan smälta hjärtan på långt håll". Vet hur många gånger jag alltid får komplimanger för mitt leénde, även om jag själv kanske inte tycker det är så jättevackert, men väldigt många andra gör det och de kommenterar det också. Ofta som första intryck så det stämmer väl ganska bra då.

Vågen lägger också ner massa pengar och tid på sitt utseénde och kläder. Ja, pengar kan jag väl inte direkt påstå då jag inte är speciellt rik, men annars hade jag lätt gjort det :p Men tid, det kan nog alla mina nära vänner intyga att jag tar mycket utav! T ex, om jag ska till Tess/Becka så blir jag alltid minst 10 min sen bara för jag måste fixa i ordning mig längre tid än jag alltid tror. ^^
Ett annat exempel är hur mycket tid jag lägger ner på mitt hår. Dock har jag lyckats effektiviserat det ganska mycket, men det tar ändå en del tid.

"En våg kan vara självupptagen och egenkär, och tycker om att vara dyrkad och uppskattad av sin omgivning.", ja det är väl ingen som argumenterar emot att jag inte är? :D

Typiskt för en våg är ju charm då, och sprider lugn, vilket jag tycker jag har och gör.
Det står också att vågar kan pendla väldigt mycket fram och tillbaka i sitt humör, och det gör jag väl verkligen. Kan vara jätteglad en kväll, men 5 min senare (utan någon speciell händelse) så blir jag deprimerad/ledsen osv.

Svårt att fatta beslut och vill alltid överväga båda sidor innan han/hon tar ställning. Stämmer bra.

Något som jag reagerade väldigt på var att en typisk våg inte gillar bråk eller konflikter, och ifall det uppstår sådana försöker han fly från dem, speciellt då det är inom familjen.
Vet ju att när morsan och syrran bråkar här hemma så mår jag automatiskt jättedåligt. Samma sak med resten då, men inte lika ofta det händer. Många vet även om detta med mig.

Jag ger också hellre en komplimang för mycket istället för att säga som det är, som det står i boken. Likaså att jag har en tendens att försköna det framför mig istället för att se det som det verkligen är ibland. Detta för att en våg vill inte se smutsiga, fula eller disharmoniska saker.

Kärlek och relationer är en väldigt stor del utav en vågs främsta prioriteringar, vilket stämmer bra in på mig med. Mina närmsta vänner vet hur mycket ett förhållande kan påverka mitt humör t ex.

Det får räcka för nu. Kommer väl med mer senare ikväll eller imorn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar