tisdag 1 mars 2011

Projektarbete.

Sitter och funderar lite över mitt projektarbete. Det jag valde från början överväldigade mig och jag känner själv att jag måste byta till något lättare.
Har gjort en helt okej skiss imo, men får se imorn vad Danny säger. Egentligen skulle jag ha en extra skiss eftersom det jag byter till kan vara för litet, men vi får se. Torskar idéer nu typ, så får väl göra det bästa utav situationen..
Nu hade jag iaf tänkt öva lite inför ett prov jag också har imorn, i historia. Får väl se hur det går, men det skulle nog inte vara så svårt.

Fick min studentmössa i måndags och det kändes skönt. Man börjar förstå att det inte är långt kvar!
Har även fixat med matten så att jag får det gjort. Hardcore studying incoming! typ

Har börjat följa en ny serie nu med, Californication.
Kollat igen säsong 1-3 redan och är inne på den nuvarande aktiva, dvs 4.
Helt okej serie till en början, men den blir mycket bättre i slutet av s03 och sen i s04 (so far).
Kort sagt handlar den om en författare, Hank, och hans familj. Han är så kär i hans dotters mamma, Karen, men deras relation är ytterst komplicerad.
Låter kanske inte så kul, men har du inget annat att göra så varför inte? Så jag tänkte iaf och fastnade till slut!

Är det bara jag, eller är det allmänt att man ofta känner igen sig själv i filmer och serier? Jag tycker iaf jag gör det hela tiden, på något vänster..
T ex i denna serien, så är jag lite som "Hank" och visar aldrig vad jag känner för folk, även om jag är helt förkrossad. Jag skämtar alltid bort allting, dock så finns det en person som alltid ser om det är något fel. Det är precis samma sak för "Hank", och det är hans Karen som ser detta.

Det finns dock ett sätt att lätt se ifall jag är glad, ledsen eller arg, och det är genom hur snäll/tyken jag är. Ju snällare jag är, desto ledsnare är jag. Ju mer tyken jag är, desto argare är jag, även om det inte är på personen jag pratar med. Ju mer flörtig jag är, desto gladare är jag. Detta funkar dock bara till en viss gräns. Går jag över gränsen i mitt humör, vare sig det är ledsen eller arg, så blir det oftast bara stumma meningar. T ex "Hej :) Vad gör du?" och jag svarar typ "hej inget typ sj". Det är inte ett tecken på att jag är irriterad på dig eller nåt, utan bara att jag inte har någon större lust att prata med någon.


Nåväl, på tal om ingenting..
Jag bestämde mig i förrgår att kontakta en spådam bara för skoj skull. Eller egentligen inte för skoj skull, utan för att jag behöver lite ljus i min värld just nu. Det är redan tillräckligt mörkt här.
Iaf så skickade jag mail till henne o frågade lite grejor och fick igår svar. Därefter bestämde jag mig för att ha en "seans" med henne som det så fint heter. En vecka skulle det ta ungefär och jag skulle sedan kunna förvänta mig att ca 80% av det hon säger är sant och kommer hända etc.
Det ska bli intressant och jag kollar min mail 24/7 nu utifall att hon skulle bli klar tidigare.
Esmaralda heter hon förresten, ifall någon annan är intresserad. Ska skriva en "recension" om henne senare beroende på hur det går.

Detta är dock inte enda anledningen till att jag kollar mailen. Utan jag har också beställt telefon(!) för att sedan skaffa riktigt bredband också, eller ah ADSL men ändå. Dock tror jag inte att jag kommer ha någon telefon ikopplad pga jobbiga samtal/reklam etc. :p



Hmm.. och detta tänkte jag göra till ett kort inlägg..
Aja, så kan det gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar