fredag 9 september 2011

Sommarn 2011

Var ett tag sedan jag skrev här, och nu har jag faktiskt tid och lite lust till det så får väl passa på!

Denna sommaren tog jag ju studenten och det var en otrolig lättnad. Precis som att en massa tyngd lyftes från mina axlar. Men ändå blev sommarn väldigt mycket bättre än jag hade väntat!

Någon vecka efter studenten skrev jag in mig på arbetsförmedlingen, men det blev inte mycket mer än så innan jag fick ett samtal av Pontus som sa att de behövde en vikarie på hans sommarjobb.
Han lyckades ordna så att jag kunde få den chansen som jag tog direkt. Efter att ha pratat med chefen så skulle jag börja jobba redan den kommande veckan.
Pontus erbjöd mig att bo i hans lägenhet under tiden, dvs ca 6 veckor. Sagt och gjort, efter lite strul med skjuts så var jag här i Växjö hos honom.

Första veckan var rätt tuff faktiskt då man inte var van vid att arbeta 40h i veckan, men efter det så flöt det på.

Den andra veckan däremot började jag prata en hel del med en tjej som jobbade där, Matilda. Jag tyckte hon verkade intressant så frågade ut henne på en kompisgrej bara och det gick jättebra, vi kom bra överrens osv.
Det ledde till att vi skulla ha en liten filmkväll och hon bjöd mig på middag hemma hos sig, som senare resulterade i att jag sov över och vi började dejta varandra istället.

Två veckor senare började det kännas väldigt seriöst och vi är nu, i skrivande stund, ett par!
Nu i efterhand vet jag inte vad jag skulle gjort om jag inte träffat henne. Vi har spenderat i princip varje natt ihop i snart två månader och har inte tröttnat på varandra ännu!

Jag fick även förlängd tid på mitt jobb som tim-anställd och ska förmodligen jobba kvar hela september ut. Därefter vet jag inte vad som händer. Jag kommer nog inte orka jobba kvar där längre, men kan inte heller lämna Matilda nu då vi fått så starka känslor för varandra.
Men kan inte heller bo kvar hos Pontus för vi börjar väl gå varandra lite på nerverna nu :p eller iaf så vill han ju ha sin privacy, medan jag vill ha mitt egna ställe där jag bestämmer liksom.

Ja, fan vad det snurrar alltså! Nu är jag sjuk också så allt känns jättetungt. Ringde Tess innan för att komma på lite bättre humör (jag som aldrig ringer någon typ) och för saknaden kommit tillbaka, och sen ringde jag Becka med men hon var upptagen och ringer tillbaka om en halvtimme typ. Försöker verkligen sysselsätta mig med någonting, eller rättare sagt prata med någon där hemma för att komma på bättre humör och känna sig lite mer hemma och avslappnad.


Aja, fest imorn med Matildas kompisar. Får se hur det går, lite nervös typ men men.. Orkar inte skriva mer nu, men blev ju rätt mycket ändå såå..

Tjaow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar