torsdag 9 september 2010

Varför är det såhär?

När jag ser tillbaka på de senaste åren så har mitt humör varierat väldigt mycket om det är dag, kväll eller natt. Det är ju dock väldigt vanligt.
Men en sak jag funderat över är att på våren/sommaren så är jag alltid mycket gladare. Visst har väl det att göra med allt solljus osv, men ändå. Man ska väl inte sjunka ner så långt bara för att det blir en ny årstid?

Så fort hösten kommer så tappar jag ALL motivation till ALLTING. Orkar inte göra någonting.
Orkar inte gå till skolan, orkar inte äta, orkar inte sätta mig vid datorn, orkar inte gå ut, orkar inte festa, orkar inte umgås med vänner osv. Orkar inte ens gå upp eller lägga mig för att sova. 
Känns bara helt pointless. Enda anledningen till att jag fortfarande gör det är för att jag vet inte vad jag annars ska göra, och kanske är detta en vanlig fas i ens uppväxt som försvinner snart? Känns som att stå i en lång kö ute i kyla och regn, medan man väntar på att få tag på något som man vet inte finns i slutet av kön ändå. 

1 kommentar: