onsdag 21 april 2010

Begravning.

Åkte till pappa igår kväll för att kunna åka med honom och Karin till begravningen som var idag.
Vi åkte dit vid halv tolv och ceremonin hölls vid 1.
Det var en väldigt fin begravning, precis som Ingmaj hade velat ha den. Träffade massvis med släktingar som man inte träffat sedan man var liten.
När vi satt i kyrkan så sjöng Matilda (pappas kusin) "Tears in heaven" av Eric Clapton, fast på svenska. Hon jobbar ju inom den branschen och sjöng hur fint som helst. T o m jag blev väldigt rörd och började nästan gråta, så otroligt vackert var det.
Sedan när vi hissade ner henne i jorden, så började ju pappa gråta och usch vad hemskt att se det. Andra gången någonsin jag sett honom gråta, så det tog ju lite på en..

Efter att det var klart, och alla tagit farväl så blev det lite fika osv.
Och eftersom jag inte träffat många av de som var där på flera år (kanske 15 år) så var det ju lite roligt att se hur de hade växt upp då de flesta nu var i 30-35-årsåldern och hade barn. Måste dock säga hur vacker Matilda blivit, och hon är 25 nu om jag inte minns fel.
Så innan vi åkte hem så gick man runt och sa hej då till alla, och när jag fick en kram utav henne så gjorde hon min dag. (Jag älskar kramar, även om det kanske låter lite gay ;p)
Vet ju själv hur mkt jag ogillade kramar när jag var liten och alla gamla tanter skulle hålla på med att kramas osv, men nu så är det ganska mysigt faktiskt.

Nåja, efter det åkte vi hem med farmor & farfar som nyss släppte av mig här. Skönt att komma ur kostymen och skorna framförallt :P

Nu blir det mat och sedan sitta framför datorn resten av kvällen.

Avslutar med ett citat som en utav Ingmajs barnbarnsbarn (8 år) sade:
- Jag tror på Gud, och jag tror på Jesus. Så nu när hon dött och kommer till himlen så får Gud ta hand om henne eftersom hon blir en nybörjarängel."



Vila i frid, Ingmaj Borginger.
(F) 1920-2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar